Pitch You! Pitchen, Profilering & Identiteit

2019 een nieuw jaar en net als vorig jaar heb jij misschien wel 12 x per week een openbaar spreekmoment. Dit zijn 12 kansen! 

Wat ik voor jou wens in 2019 is dat jij je zelfverzekerd voelt om je verhaal, presentaties en ideeën over te brengen op een manier die mensen in beweging zet. Dat mensen van A tot Z geboeid zijn door jouw verhaal. Een inhoudelijk sterk verhaal die op de juiste wijze non- verbaal en verbaal wordt overgebracht!


Stel je moet pitchen in de media voor radio of tv of tijdens een netwerkevent of voor je eigen team tijdens de wekelijkse vergadering en je bent niet goed voorbereid, dan is dit een gemiste kans. Pitchen komt steeds vaker voor. Vroeger was het voorstelrondje voldoende maar tegenwoordig willen we direct geraakt worden. De spanningsboog van jouw luisteraar is extreem kort. Men zegt zelfs maar 30 seconden. Dan kun je maar beter een goed verhaal hebben waar je zelf ook 100 procent achter staat.Oefen nu eens het volgende en kom tot de kern van jouw verhaal. Kun je in drie tot vijf zinnen omschrijven

  • wat je doet?
  • hoe je het doet, en vooral
  • waarom je het doet?

Een krachtig begin is onmisbaar! Start jouw pitch in ieder geval met het waarom, jouw eigen visie en drive. 


Sinds bijna 2 jaar ben ik een samenwerking aangegaan met Bureau Spraakwater. Samen verzorgen we training en coaching op het gebied van overtuigingskracht en Spreken in het openbaar. Afgelopen jaar zijn wij door  Springest  (een onafhankelijk platform voor het meten van opleiders in Nederland) genomineerd voor  ‘Beste Kleine Opleider 2018’. Via dit zelfde platform word ik nu gemiddeld beoordeeld met het  cijfer 9,6 voor mijn trainingen. Het geeft me enorm veel motivatie om voor volgend jaar minimaal hetzelfde te bereiken!


Pitch You! zodat TEDX geen droom blijft maar werkelijkheid wordt

Veranderingen komen tot stand door goede ideeën en de eerste stap hierin is het overbrengen van jouw idee. Hoe zorg je dat mensen jou begrijpen en voor jou in beweging willen komen? Stap 1 is; jouw verhaal presenteren. Niet voor niets richten wij ons daarom op drie belangrijke pijlers namelijk:

  • Identiteit (wie ben ik en hoe is dit van waarde voor een ander)
  • Presentatie (Pitchen en Spreken in het openbaar)
  • Profilering (dat wat je naar buiten brengt zodat mensen niet meer om jou heen kunnen)

Spreken op congressen

Wil jij je verhaal aan een groot publiek presenteren dan bereik je dit het snelst als spreker op een congres of symposium. Gelukkig word ik de laatste jaren steeds vaker gevraagd te spreken over Pitch You! en wat we doen, namelijk: pitchen, identiteit en profilering. Een aantal lezingen die ik verzorg zijn:

  • Pitchen, verkopen door te raken!
  • Diversiteit, goed voor de business!
  • De kracht van storytelling voor ondernemers

Samenwerking met VIDM.nl

Meer diversiteit en dus ook zeker meer vrouwen in de media. Dat promoot ik mee in de vorm van gratis sessies ‘pitchen en profilering’ en door middel van gratis tips in korte videos via vakerindemedia.nl. VIDM is opgericht door Janneke van Heugten. Kijk hier voor alle informatie over het platform VIDM.

Heb je binnenkort een spreekmoment, aarzel dan niet vrijblijvend contact op te nemen. Waarschijnlijk kan Pitch You! wat voor je betekenen!

 

You are using the BNS Add Widget plugin. Thank You!