Elevatorpitch? Ik, uhm, uh?

Elevatorpitch 

Pitch-tips voor ambitieuze en/ of zelfstandig professionals.

Gaat dit jaar je langgekoesterde wens in vervulling om voor jezelf te beginnen of die droombaan binnen te slepen? Zet jezelf dan in de markt met deze pitch tips.

De stap om je eigen bedrijf te starten, te gaan freelancen of van baan te wisselen is een hele spannende en uitdagende. Het is daarbij wel verstandig om goed stil te staan bij wat daar allemaal bij komt kijken. Dikke kans dat jij zo’n zes keer per week de vraag krijgt: wie ben je? wat doe je?

Vooral die laatste is erg belangrijk dat je hier een goed antwoordt op hebt.

Stel dat jij je ideale klant ontmoet en je geen helder antwoord kan geven op hetgeen je doet of ambieert? Dat is dan een gemiste kans.

Afgelopen november stond het NN DE Café in het teken van zelfstandig ondernemen en werden diverse vakinhoudelijke en inspirerende workshops aangeboden, waaronder een sessie over ‘Personal Branding’ en de Elevatorpitch… Lees verder op Nationale Nederlanden Continue reading Elevatorpitch? Ik, uhm, uh?

POWERPITCH | Stap 2

Powerpitch is Stap 2 van jouw personal brand.

Wat doe je, wie ben je, wat drijft je? Vragen die zeer regelmatig gesteld worden en op een netwerkbijeenkomst of sollicitatie.

Het blijft enorm lastig hier een kort en kernachtig antwoord op te geven. De grootste reden hiervoor is dat er gewoonweg niet goed genoeg over na is gedacht. Er wordt geen aandacht aan besteed. Hierin is Pitch You ! gespecialiseerd. Een perfecte pitch is een must voor iedereen die succesvol wil zijn. Waarom? Het is de kans jezelf neer te zetten op een manier die mensen zullen onthouden en waarna ze aan de slag willen gaan met jouw informatie.

De elevatorpitch wordt vaak gezien als een plat sales praatje. Wanneer jij beseft dat het niet gaat om het verkopen van een product maar om het RAKEN van je luisteraar, is jouw pitch ineens een onmisbare boodschap waar je aandacht aan wilt besteden. Tijdens de coach en trainingsessies werken we aan jouw POWERPITCH :

  • Een pitch die ontstaat vanuit passie.
  • De structuur van een pitch.
  • Niet verkopen maar raken!
  • Presentatie skills. Het overbrengen van jouw verhaal.
  • De meest voorkomende valkuilen. Het voorkomen van een black-out


 

Pitchen voor investeerders

Dit vraagt veel meer dan de elevatorpitch. Hier wil de potentiële investeerder een aantal cruciale punten van jou weten. Belangrijk daarbij is zeker de inhoud en de structuur van je pitch, maar nog meer de wijze hoe je dit overbrengt. Tijdens de coaching en trainings sessies gaan wij werken aan:

 

  • Overtuigen en de gunfactor vergroten
  • Een krachtig persoon neer zetten die het product/ dienst kan vertegenwoordigen
  • Storytelling invoeren binnen je pitch
  • Jargon kunnen vervangen met woorden die raken
  • Beinvloeden op een manier die authentiek is.

Een volgend punt waar de potentiële investeerder op zal hameren is het verdienmodel en de strategie. Hij wil alle ins & outs boven tafel krijgen. Deze antwoorden kun je voorbereiden als je de vragen kunt voorspellen.

Vooruitdenken zodat niemand meer om je heen kan is zeker een belangrijk onderdeel waar wij mee aan de slag gaan.

You are using the BNS Add Widget plugin. Thank You!