elevatorpitch

Elevatorpitch? De structuur van een pitch die raakt!

ELEVATORPITCH? 

WAT IS DE STRUCTUUR VAN EN GOEDE PITCH? VERKOPEN! 

Nee , fout, sorry, veel van mijn trainees denken dat pitchen gaat over het verkopen van jezelf , product of dienst maar dat is een station te ver. Pitchen of de Elevatorpitch  gaat over het RAKEN van je luisteraar.

Waarom? Om een emotie op te wekken zodat iemand bereid is met je in gesprek te gaan. Een pitch heeft dus als uitgangspunt in gesprek te geraken zodat iemand iets wil gaan DOEN met jouw informatie.

Het uitgangspunt van pitchen zal in tweede instantie niet moeten gaan over wat jij allemaal wil vertellen maar wel over wat jij wilt dat iemand gaat ONTHOUDEN! Dit bereik je door kort en kernachtig te zijn zodat jouw luisteraar de spanningsboog in het verhaal kan vasthouden.

Hieronder de structuur van een elevatorpitch speciaal ingericht op de psychologie van jouw luisteraar en met als doel je luisteraar te RAKEN. Op deze manier komt men voor jou in beweging.

Structuur van een goede pitch:

  1. Passie
  2. Probleem/ Behoefte (The Why?)
  3. Product (Oplossing)
  4. Effect
  5. Afsluiting met interactie.

Wil je weten hoe je deze structuur volledig kunt invullen naar jouw product, dienst, idee of sollicitatie pitch?

Vul dan voor elk segment van 1 t/m 5,  twee maximaal drie zinnen in.

Bijvoorbeeld bij passie: Ik geloof dat we hier allemaal op zoek zijn naar verbinding met elkaar. Daarom vind ik het belangrijk om altijd authentiek te zijn binnen mijn werk.

Hierdoor blijf je kort en kernachtig en binnen de 50 seconden. Pitchen gaat tenslotte over het kort en to the point verwoorden van jouw verhaal

STRUCTUUR ELEVATORPITCH:

1.PASSIE> 2.PROBLEEM/BEHOEFTE> 3.PRODUCT> 4.EFFECT> 5. INTERACTIEVE AFSLUITING.

 

Bestel hieronder mijn pitch structuur als pdf bestand met volledige uitleg en tips en handvaten om deze structuur je eigen te maken.

Ben je professional en wil jij jezelf verkopen? Of ben je zelfstandige en heb je een geweldig product, dienst of idee? Dan is een goede pitch een echt MUST!

Bestel mijn pitch structuur als PDF BESTAND Hier leer je hoe je ervoor zorgt dat mensen werkelijk geïnteresseerd naar je kunnen luisteren en voor je aan de slag gaan!

powerpitch

POWERPITCH | Stap 2

Powerpitch is Stap 2 van jouw personal brand.

Wat doe je, wie ben je, wat drijft je? Vragen die zeer regelmatig gesteld worden en op een netwerkbijeenkomst of sollicitatie.

Het blijft enorm lastig hier een kort en kernachtig antwoord op te geven. De grootste reden hiervoor is dat er gewoonweg niet goed genoeg over na is gedacht. Er wordt geen aandacht aan besteed. Hierin is Pitch You ! gespecialiseerd. Een perfecte pitch is een must voor iedereen die succesvol wil zijn. Waarom? Het is de kans jezelf neer te zetten op een manier die mensen zullen onthouden en waarna ze aan de slag willen gaan met jouw informatie.

De elevatorpitch wordt vaak gezien als een plat sales praatje. Wanneer jij beseft dat het niet gaat om het verkopen van een product maar om het RAKEN van je luisteraar, is jouw pitch ineens een onmisbare boodschap waar je aandacht aan wilt besteden. Tijdens de coach en trainingsessies werken we aan jouw POWERPITCH :

  • Een pitch die ontstaat vanuit passie.
  • De structuur van een pitch.
  • Niet verkopen maar raken!
  • Presentatie skills. Het overbrengen van jouw verhaal.
  • De meest voorkomende valkuilen. Het voorkomen van een black-out


 

Pitchen voor investeerders

Dit vraagt veel meer dan de elevatorpitch. Hier wil de potentiële investeerder een aantal cruciale punten van jou weten. Belangrijk daarbij is zeker de inhoud en de structuur van je pitch, maar nog meer de wijze hoe je dit overbrengt. Tijdens de coaching en trainings sessies gaan wij werken aan:

 

  • Overtuigen en de gunfactor vergroten
  • Een krachtig persoon neer zetten die het product/ dienst kan vertegenwoordigen
  • Storytelling invoeren binnen je pitch
  • Jargon kunnen vervangen met woorden die raken
  • Beinvloeden op een manier die authentiek is.

Een volgend punt waar de potentiële investeerder op zal hameren is het verdienmodel en de strategie. Hij wil alle ins & outs boven tafel krijgen. Deze antwoorden kun je voorbereiden als je de vragen kunt voorspellen.

Vooruitdenken zodat niemand meer om je heen kan is zeker een belangrijk onderdeel waar wij mee aan de slag gaan.

You are using the BNS Add Widget plugin. Thank You!